Підтримка
Магазин

Передача показань: чому такий простий процес є «болем» для клієнтів?

Нині триває період передачі показань електролічильника. Щомісяця на цей процес виділяється 5 днів – 2 останніх дні поточного місяця і 3 дні нового місяця. Чому це питання залишається таким болючим для клієнтів і як це змінити, розповідаємо.

У які міфи продовжують вірити клієнти:

1. Якщо я не проживаю в квартирі, значить я не маю передавати показання.

Х НЕВІРНО.

Пояснення: Якщо клієнт не передає показання електролічильника, то розрахунок обсягів спожитої електроенергії відбувається за середньодобовим споживанням. Оператор системи розподілу не знає про те, що клієнт не проживає в квартирі, допоки не проведе контрольне зняття показань лічильника і не виявить, що обсяг споживання не змінюється вже певний час. Відповідно, якщо ви не передасте показання, то оператор системи розподілу вважатиме, що ви просто забули це зробити.

Як вирішити? Ви можете повідомити оператора системи розподілу, що не проживаєте в квартирі, або подати йому заявку на припинення постачання, або продовжити щомісяця передавати одні й ті самі показання (останні зафіксовані). 

Дистанційно зафіксувати відсутність споживання Оператор системи розподілу може лише, якщо у будинку встановлена і коректно працює АСКОЕ – автоматизована система комерційного обліку електроенергії.

2. Я передала показання 28 числа (за два-три дні до старту періоду передачі показань)/4 числа (на наступний день після закінчення періоду передачі показань), а мені нарахували зайве

X НЕВІРНО.

Пояснення: Оператор системи розподілу розраховує, скільки ви спожили електроенергії за один календарний місяць, тож приймає показання лічильника за два дні до закінчення поточного місяця та протягом 1-3 числа наступного місяця. Після цієї дати оператор системи розподілу передає дані YASNO, а ми своєю чергою – формуємо рахунок. Якщо показання лічильника передати 4-го числа і пізніше, то законодавство зобов’язує оператора системи розподілу розраховувати дані за середньодобовим споживанням аналогічного періоду минулого року. Наприклад, якщо ви передасте показання 5 лютого, то тоді оператор системи розподілу матиме обсяг фактичного споживання з 1 по 5 лютого, а з 1 по 31 січня – буде розраховувати на основі спожитої електроенергії за січень 2023 року.

Як вирішити? Щоб уникнути розбіжностей у нарахуванні та отримувати рахунки лише за фактично спожиту електроенергію, необхідно передавати показання саме у ці визначені 5 днів – за два дні до закінчення поточного місяця та протягом трьох днів наступного.

3. Я передала показання, а ви їх не врахували. В Особистому кабінеті я бачу зовсім інші показання

X НЕВІРНО

Пояснення: Якщо клієнт передає реальні показання, то така ситуація фактично неможлива. Вона можлива лише у двох випадках. У разі, якщо клієнт випадково ввів показання менші за дійсні. Або якщо працівники оператора системи розподілу під час контрольного зняття показань лічильника зафіксували дані, які відрізняються від тих, що передав клієнт. 

Як вирішити? Передавайте лише реальні показання. Не варто їх зменшувати або збільшувати, оскільки це може призвести до нарахувань, які не будуть відповідати вашим очікуванням.


Вас може зацікавити: