В умовах російських нападів на енергосистему і дефіциту електроенергії, важливо думати про енергоефективність та автономність. Це стосується як і побутових споживачів, так і бізнес. Особливо бізнес, який є одним з найбільших споживачів електроенергії.
Щоб бізнес споживав менше, необхідно дивитися у корені проблеми. Шукати місця, де використання електроенергії можна суттєво зменшити. Але вирішення цієї проблеми вартісне. Компанії не завжди можуть спрямувати власні гроші на роботи, які допомагають скоротити споживання. Саме для цього потрібен енергосервіс. Він дозволяє залучати кошти енергосервісної компанії для скорочення споживання та отримувати результат прямо зараз. Багато підприємств і компаній чули про це , але не наважувалися здійснити.
Офіс YASNO Energy Efficiency вирішив відповісти на найчастіші запитання про енергосервіс від бізнесу й показати, що не так складно як здається на перший погляд.
Моє підприємство/компанія хоче замовити енергосервіс. Як до цього підготуватися?
Алгоритм дій простий. Зверніться у YASNO Еnergy Efficiency, розкажіть у чому полягає завдання і залиште заявку. Наші представники зв’яжуться із вами, щоб дізнатися усі деталі, і надішлють опитувальник для заповнення.
Спеціалісти опрацюють опитувальник, а згодом приїдуть на об'єкт, щоб провести необхідні дослідження і заміри. На основі цих даних розроблятиметься технічне рішення й інвестиційна модель проєкту. Якщо керівництво підприємства/компанії усе влаштовуватиме, то проєкт береться у роботу.
Чи треба платити за проведення дослідження чи презентацію?
На даний момент за дослідження, розробку проєкту та його презентацію платити не потрібно. YASNO Energy Efficiency інвестує не лише у обладнання, його установку та обслуговування на період енергосервісного контракту, а й в усі підготовчі роботи.
Інвестиції повертатимуться за рахунок економії, яку вдасться досягти. Перші платежі за енергосервіс здійснюються через 50 днів після отримання реального результату - економії: 30 днів йде на вимірювання ефективності приборами обліку плюс двадцять днів після цього. Для складних проектів передбачений авансовій платіж.
Скільки займає реалізація такого проєкту?
Неможливо відповісти однозначно. Усе залежить від складності, розміру підприємства, предмету роботи. Наприклад, заміна системи освітлення може займати 3 місяці. Якщо ми говоримо про квадрогенераційні установки, то мінімум 12 місяців. Бувають надскладні завдання, де перемовини, пошук технічного рішення та його реалізація можуть займати і до 2 років.
Чи бере у підготовчих роботах та реалізації проєкту участь персонал підприємства/компанії?
Так, бере. Їхнє завдання - надати максимально вичерпну інформацію про ділянку, яку ми плануємо модернізувати. Скільки вона працює, які технічні аспекти має. Ніхто, крім працівників підприємства/компанії не знає це обладнання краще. Ці дані стануть дуже помічними у роботі.
Чи може підприємство/компанія наполягати на використанні обладнання певного бренду?
Так, може. Але тут необхідно зважати на два моменти. Перший - запланований рівень економії. Другий - закладений бюджет. Ми пропонуємо оптимальні рішення, що вкладатимуться у економіку проєкта. Втім, підприємство/компанія може використовувати дорожчі бренди, якщо матиме бюджет для цього.
Які найголовніші параметри YASNO Energy Efficiency заміряє для себе?
Перший параметр - це базове споживання компанії/підприємства. Другий параметр - рівень економії.
Базове споживання компанії - це те, скільки вона використовувала електроенергії/природнього газу із наявним обладнанням. Це можна робити теоретичним шляхом, по документації, а можна практичним. Ми радимо другий шлях, оскільки він дає найточніші дані. Для цього наші спеціалісти встановлюють лічильники, які протягом тижня збирають необхідні показники.
Рівень економії вимірюється ще простіше. Ми беремо цифри базового споживання до модернізації. Реалізовуємо проєкт, встановлюємо лічильники, які вимірюють споживання. І по ним дивимося як використовується ресурс. З цих двох цифр вираховується економія.
Що робити, якщо проєкт приносить менше економії або навпаки приносить її більше, ніж заплановано?
Візьмемо приклад. YASNO Energy Efficiency укладає із бізнесом контракт на 5 років, по якому треба повернути 5 мільйонів гривень. Запланований рівень економії 15%. Розподіл цієї економії: 20% клієнту, 80 % економії отримує YASNO, а після кінця контракту техніка залишається бізнесу.
Що відбувається, коли проєкт приносить менше економії - не 15%, а 10%? Ми беремо ці 10% і не більше, розподіляємо цю суму 80% на 20%, як и домовлялись, оскільки за законом передбачена оплата за енергосервіс тільки за рахунок економії, яку реально вдалося досягти. Те саме і стосується часового проміжку дії контракту - ми не можемо його збільшити, щоб відбити інвестиції. У результаті, по закінченню контракту підприємство отримує техніку дешевше.
А якщо більше економія, то це вигідно і нам, і клієнту. Тому що ми повертаємо свої інвестиції назад швидше, а клієнт достроково виконує контракт. За угодою із прикладу, підприємство/компанія повертає 1 мільйон у рік. А у них вдається повертати 2. Виходить, що і контракт виконується у два рази коротше.