Магазин

ТОП-5 міфів про паперові рахунки за електроенергію: розвінчує YASNO

Скільки часу необхідно зберігати паперові рахунки і чи потрібно взагалі? Чи можна вважати електронний документ повноцінним замінником паперового? Які документи варто мати у разі, якщо необхідно підтвердити оплату за спожиту електроенергію, розбираємось у матеріалі.  

Якщо ви неодноразово чули про те, що паперові рахунки за електроенергію необхідно зберігати 3 роки, а краще, про вся випадок, ще довше, то цей матеріал точно стане вам у пригоді.  

Ми зібрали найпоширеніші міфи про паперові рахунки, які чули від наших клієнтів, тож пройдемось детально по кожному з них.

Міф 1. Паперовий рахунок потрібно зберігати 3 роки

Це стереотип, який сформувався ще за часів, коли діяли Правила користування електричною енергією для населення. В них була згадка про проведення звірок зі клієнтами за період не більше трьох років, з накладенням загальновідомих положень Цивільного кодексу України про позовну давність в 3 роки. Тоді рахунки були розділені на два блоки: квитанція та повідомлення. Коли клієнт сплачував за таким рахунком, повідомлення забиралось банком, поштовим відділенням чи іншою установою, яка приймала платіж і потім передавала їх енергопостачальній компанії. На підставі таких повідомлень працівники енергопостачальної компаній вносили інформацію про оплату у свої бази даних. А квитанція залишалась у клієнта і на ній банк робив відмітку про суму отриманого платежу і дату його сплати. Тому, у разі, якщо в наступних рахунках не відображалась оплата (працівники не встигли опрацювати, внесли невірну суму, повідомлення загубилось, тощо) клієнт міг прийти в абонвідділ енергопостачальної компанії показати наявні у нього квитанції і інформація таким чином довносилась в облікову базу і питання одразу ж вирішувалось.

Сьогодні паперовий рахунок YASNO не містить жодних додаткових документів, таких як, повідомлення раніше. А банки, пошти та інші фінансові установи, які приймають оплати не ставлять на рахунках YASNO жодних відміток. Тому потреби зберігати їх немає. Інформація про зберігання паперових рахунків у Правилах роздрібного ринку, які діють наразі, відсутня. 

Усі електронні рахунки зберігаються в Особистому кабінеті YASNO та доступні до перегляду/завантаження/друку у будь-який час.

Міф 2. Якщо треба буде довести, що я сплатила за електроенергію треба показати паперовий рахунок від YASNO

Як було зазначено вище, фінансові установи сьогодні не ставлять відміток про оплату на паперових рахунках за електроенергію, а лише видають чек про прийняту оплату. Якщо ж виникне потреба підтвердити оплату за спожиту електроенергію, то клієнтові необхідно пред’явити банківську квитанцію/чек про оплату або скріншот оплати з інтернет-банкінгу, чи витяг з банку. Паперовий рахунок за електроенергію від YASNO – не є підтвердженням оплати.

Міф 3. Паперовий рахунок – це документ, а електронний ні

Згідно діючих Правил роздрібного ринку електричної енергії для здійснення розрахунків за фактично спожиту електричну енергію постачальник має сформувати та виставити клієнту платіжний документ у паперовій або електронній формі. Кожен клієнт обирає самостійно, який формат рахунка використовувати. Зробити це можна одним кліком в Особистому кабінеті YASNO. Для цього на сторінці, яка відкривається одразу після входу до кабінету, необхідно натиснути «Обрати електронний рахунок». 

Міф 4. Краще мати і паперовий і електронний рахунок, тоді точно це дозволить перестрахуватись у разі втрати квитанції про оплату

Паперовий рахунок може знадобитись лише в момент, коли у клієнта виникає необхідність здійснити оплату, а він не використовує онлайн-сервіси і не знає реквізитів, за якими необхідно здійснити платіж. Якщо клієнт оплачує через мобільний застосунок банку, то він може один раз зберегти шаблон платежу і використовувати його увесь час.

Знову ж таки доказом оплати є банківський чек. При цьому історія операцій в банках зберігається тривалий час, тому за необхідності банк може надати клієнту документи, що підтвердять всі здійснені ним оплати. 

Паперовий рахунок за електроенергію від YASNO повністю дублює інформацію, яка доступна 24/7 для клієнтів, які використовують Особистий кабінет. Її можна переглянути та завантажити за весь період користування послугами електропостачальника. Тому дублювати цю ж інформацію у паперовому форматі, виключно для того, щоб зберігати їх вдома, немає жодної потреби.

Міф 5. Ніхто не використовує електронні рахунки і Особистий кабінет

Наразі вже понад 123 тис. клієнтів у столиці відмовились від отримання паперових рахунків та використовують виключно електронні. Це свідомі громадяни, котрі турбуються про навколишнє середовище, а ще зберігають свій час. Адже рахунок в Особистому кабінеті з’являється раніше, то ж потреби чекати листоношу немає і можна оплатити за спожиту електроенергію уже після 10 числа. Також після здійснення оплати, клієнт може зайти у свій Особистий кабінет та переконатись, що кошти вже надійшли на рахунок постачальника.

«Електронний рахунок містить ту ж саму інформацію, що і паперовий. Вони нічим не відрізняються. Тому, якщо ви є користувачем Особистого кабінету, ви можете відмовитись від отримання паперового. Вся необхідна інформація, і навіть більше, відображено в Особистому кабінеті. Це зручний сервіс, який ми оновили, прибрали зайву інформацію, зробили ще більш зручним для користування. Для реєстрації достатньо реально однієї хвилини. Діджиталізуйтесь разом з YASNO», – сказав генеральний директор YASNO Сергій Коваленко.


Вас може зацікавити: