Магазин

Чому та коли може змінитись сума в рахунку за електроенергію?

Якщо клієнт регулярно передає коректні показання у встановлені терміни, а саме за два дні до кінця поточного місяця та протягом трьох днів наступного, жодних змін у сумі до сплати за спожиту електроенергію бути не може. Остаточна сума може змінюватись лише у разі невчасної/некоректної та нерегулярної передачі показань. Як зрозуміти чи сума до сплати остаточна чи може змінитись, розберемо на прикладах.
Є два типи показань, якими оперують енергетики:
Фактичні – клієнт передав показання у встановлені терміни або їх зафіксував оператор системи розподілу
• Розрахункові – оператор системи розподілу, не маючи фактичних показань, розрахував обсяг спожитої електроенергії самостійно – по середньому. 
Коли мова йде про фактичні показання передані у встановлені терміни, то сума в рахунках завжди буде коректною і змінам не підлягає, а от розрахункові показання – це перерахунки і корегування суми до сплати. Розберемо на прикладах:
1. Клієнт не передав показання взагалі або передав їх після завершення періоду прийому
Тобто оператор системи розподілу у встановлений період не отримує показань електролічильника від клієнта. У такому випадку обсяг спожитої електроенергії оператор системи розподілу розраховує по середньому. Відповідно сума у рахунку буде відрізнятись від суми за фактичне споживання. Перерахунок може бути здійснено лише у наступному місяці у разі отримання показань.  
Як діяти, щоб отримати перерахунок? 
Необхідно звернутись до оператора системи розподілу, надати фото лічильника у період передачі показань. Оператор системи розподілу перерахує обсяг спожитої електроенергії та надасть постачальнику у наступному місяці фактичний обсяг за кожен період, який був розрахований по середньому. Відповідно, і в наступному місяці, в рахунку від YASNO ви побачите вже скориговану суму до сплати – вона і буде остаточною.
2. Контрольні показання зняті фахівцями оператора системи розподілу відрізняються від поданих клієнтом
Якщо передані клієнтом показання відрізняються, з якихось причин, від реальних, вони є аномально більшими чи меншими, ніж були передані/зафіксовані чи розраховані по середньому і це виявляється оператором системи розподілу під час контрольного зйому показань – саме ці показання (зафіксовані фахівцями оператора системи розподілу) будуть вважатись фактичними показаннями.
Як діяти, щоб отримати перерахунок? 
У даному випадку жодних додаткових дій клієнтові робити не потрібно. Перерахований обсяг оператор системи розподілу передасть постачальнику, який здійснить перерахунок та виставить коректну суму до сплати в рахунку у наступному місяці.
«Є незмінне «золоте» правило для тих, хто хоче отримувати рахунки за фактично спожиту електроенергію – вчасно передавайте показання. Виконуючи цю дію щомісяця, не виникне жодних запитань до суми в рахунку, – говорить Сергій Коваленко, генеральний директор YASNO. – На передачу показань щомісяця виділяється 5 днів. Щоб не забувати передавати показання користуйтесь онлайн-сервісами YASNO, які щомісяця нагадають вам, що цей день настав». 

Вас може зацікавити: